Black Friday is een van de grootste jaarlijkse acties. Ook voor de meubelwinkel Home67 uit Heemskerk. Dit snelgroeiende merk wortelt zich steeds verder in de competitieve meubelbranche en zorgde dit jaar met Black Friday voor een record omzet door een slimme strategie. In juli dit jaar kwamen meerdere werksessies aanbod om een gerichte campagne te op te zetten. En met succes: we behaalde in de tijdens de actieperiode 43% meer omzet dan vorig jaar.
Hoe ging de voorbereiding voor Black Friday?
De voorbereiding verliep gestructureerd en doelgericht. Nadat de acties bepaald waren, heeft het Nu Vooruit team een heldere planning opgezet in Asana. Dit gaf mij een goed overzicht van de taken en verantwoordelijkheden, zodat iedereen wist wat er van hen verwacht werd.
Wat waren de verwachtingen?
Black Friday is voor ons als interieurmerk altijd een cruciaal moment in het jaar. We hadden als doel om zowel in omzet als klantenbereik een groei te realiseren ten opzichte van vorig jaar.
Wat was de strategie met Nu Vooruit?
De bestaande PMAX- en Shopping-campagnestructuur werd uitgebreid met copy en visuals gericht op Black Friday. Daarnaast hebben we een lokale campagne opgezet om meer bezoekers naar de woonwinkel te trekken. Een belangrijk onderdeel was het verhogen van het budget om meer resultaat te behalen.
Kun je wat vertellen over de werkwijze tussen jouw en ons team?
Het Nu Vooruit team is altijd beschikbaar om mee te denken en snel in te springen wanneer nodig. De open communicatie en duidelijke taakverdeling zorgden ervoor dat we efficiënt konden samenwerken en resultaten konden behalen.
Wat vind je van het resultaat van Black Friday?
De resultaten zijn erg positief! Een omzetstijging van +43,9% ten opzichte van vorig jaar is iets om trots op te zijn. Hoewel de kosten met +47,8% iets meer stegen, zagen we uiteindelijk ook een mooie groei in de netto winst. Dat laat zien dat de strategie effectief was.
Kun je de lezers vertellen waarom je tevreden bent over onze samenwerking?
Ik ben erg tevreden over de samenwerking omdat Nu Vooruit echt als verlengstuk van ons eigen team werkt. Dankzij jullie expertise hebben we een uitstekend resultaat behaald en dat is zeker iets waar we op kunnen voortbouwen voor de toekomst!